El 22% dels visitants del Barcelona Meeting Point busca pis sota la modalitat de lloguer
 dijous, 29/10/2015

• Segons una enquesta realitzada per Servihabitat, augmenta l’interès pel lloguer entre els visitants del BMP, passant del 8% dels enquestats el 2014 al 22% el 2015
  • El 68% de les persones consultades que van assistir al saló immobiliari d’aquest any es decanta per la compra
  • Un 26% dels consultats considera que el mercat ja ha tocat fons i fins a un 47% opina que els preus pujaran en els propers dos anys

En el marc del Barcelona Meeting Point (BMP), Servihabitat ha dut a terme per segon any consecutiu una enquesta a més de 500 visitants, que revela els interessos del públic que es va acostar al saló immobiliari i permet analitzar els canvis en l’opinió, les necessitats i les tendències de la demanda.

Tot i que la compra d’habitatge continua sent l’opció preferida entre els visitants al BMP, ha perdut protagonisme respecte al 2014, ja que ha passat del 85% al 68% el 2015. Per contra, el lloguer guanya terreny entre els enquestats: el 2014 només el 8% declarava interès per la modalitat de lloguer, percentatge que va passar al 22% el 2015. Fins i tot el lloguer amb opció de compra se situa en una millor posició respecte a l’any passat entre els clients: un 10% dels enquestats es van mostrar interessats per aquesta opció, enfront del 6% del 2014.

D’acord amb les conclusions del recent informe “Mercat Residencial a Espanya. Situació actual i perspectives” de Servihabitat Trends, en els últims anys se n’ha vist incrementat el pes com a opció residencial per als espanyols. L’informe revela que es pot registrar un increment en el nombre d’operacions de lloguer en els propers mesos, i per tant s’espera que el mercat de lloguer continuarà guanyant terreny, sobretot entre la població més jove i en el seu primer accés a l’habitatge.

Un 40% dels enquestats ha visitat la fira per adquirir o llogar el seu primer habitatge, i un 59% es decanta per oportunitats de segona mà enfront del 41% que s’inclina per les opcions d’obra nova. En segon lloc, i amb un 33% de les respostes, es troben els interessats a comprar habitatge de reposició, és a dir, aquells que ja han adquirit un primer habitatge i busquen substituir-lo per un altre de més gran, per millorar l’anterior o bé per canviar de zona.

Per la seva banda, un 14% dels visitants hi ha anat atret per l’habitatge vacacional o de segona residència, un percentatge que augmenta respecte al 2014, que se situava en el 8%. Finalment, es manté en un 13% el percentatge dels consultats que declara la inversió com a objectiu principal en la intenció de compra.

Pel que fa a l’horitzó temporal, igual que el 2014, la major part dels enquestats (46%) porta menys de tres mesos en el seu procés de recerca i la intenció de compra o lloguer és immediata per al 38%, o gairebé immediata (en tres mesos) per al 31%.

Pel que fa a la percepció que tenen els visitants de BMP del mercat immobiliari actual, un 26% dels consultats considera que el mercat ja ha tocat fons. I es duplica respecte al 2014 el percentatge d’enquestats que opina que els preus començaran a pujar en els propers dos anys: un 47% el 2015 enfront del 24% del 2014. Així mateix, disminueix considerablement la proporció d’assistents que creu que encara podrien baixar més els preus dels immobles: passen del 36% el 2014 al 12,5% actual. En aquest sentit, l’esmentat informe de la Companyia estima un increment del valor mitjà de les compravendes d’habitatges d’un 2,6% per a aquest any i d’un 6,3% per al 2016.

Entre les fórmules més habituals per buscar immobles, Internet continua sent el principal canal de cerca per al 64% dels enquestats, tot i que perd pes respecte al 2014 (86%). Per la seva banda, augmenta el protagonisme de les immobiliàries i els APIs com a vies en el procés de selecció d’immobles (23,5% el 2015 i 10% el 2014). Un 12,5% dels enquestats opta per les fires, esdeveniments especials o altres canals.

Servihabitat, autor de l’enquesta i servicer independent per a la gestió d’actius financers i immobiliaris, va presentar en el marc del saló immobiliari BMP atractives ofertes comercials com “Avantatges imbatibles per a pisos irresistibles” per a la compravenda d’habitatges, una àmplia gamma de promocions en venda sobre plànol i innovadores solucions per ajudar empresaris i emprenedors en la compra i el lloguer de locals, naus i oficines, a través de la campanya “L’espai perfecte per al teu negoci”. Tot això ha permès activar l’interès per la compra i el lloguer de molts usuaris i ha reforçat la posició de lideratge de la Companyia, tant en venda com en gestió de lloguers.

A més, Servihabitat compta amb una àmplia implantació territorial i una capil·laritzada xarxa de prop de 8.000 punts de venda, dels quals més de 2.000 són agents col·laboradors (APIs). Aquesta forta presència també es trasllada a l’entorn digital, on la firma gestiona el portal comercial online www.servihabitat.com, que el rànquing mesurador d’audiència digital de l’entitat independent ComScore posiciona com el primer web d’empreses de servicing immobiliari del mercat.

Independència tecnològica i operativa
Un model operatiu propi, que compta amb una plataforma tecnològica escalable i flexible amb un desenvolupament específic i totalment ajustada als entorns financer i immobiliari, atorga a Servihabitat una independència en la gestió única al mercat, cosa que li permet adaptar-se de manera òptima en temps i eficàcia als serveis d’informació de qualsevol client.

La suma a aquesta plataforma tecnològica d’un equip professional altament especialitzat, un model innovador per adaptar-se a les necessitats dels seus clients, i l’experiència acumulada de més de 25 anys en el sector, reforcen el predomini de l’empresa al capdavant dels operadors que gestionen grans carteres de crèdit i d’actius immobiliaris.

Servihabitat és el servicer de referència en la prestació de serveis per a la gestió integral de carteres de crèdit hipotecari i promotor, així com d’actius immobiliaris. L’experiència de més de 25 anys en el mercat i l’elevat volum d’actius sota gestió consoliden la posició de l’empresa al capdavant del sector.

Més informació:
Mariona Puig / Anna Viladot / Montse Castellana