La compra es consolida com la primera opció a l’hora de buscar pis
 dimarts, 30/10/2018

• El 73% dels consultats mitjançant una enquesta realitzada per Servihabitat entre els assistents es decanta per adquirir un habitatge en propietat
  • El 42% dels visitants considera que els preus continuaran pujant els pròxims anys
  • Tot i que Internet representa el principal canal de cerca de pis, el 60% dels assistents prefereix comptar amb la figura de l’agent immobiliari durant el procés de compra
  • Les principals preocupacions a l’hora de comprar un habitatge són la dificultat de trobar un producte adaptat a les necessitats del comprador i la por de no poder fer front a les despeses inicials

Barcelona, 30 d’octubre de 2018.- En el marc del Barcelona Meeting Point (BMP), Servihabitat ha realitzat per cinquè any consecutiu una enquesta en la qual han participat 412 visitants. Els resultats recollits mostren els interessos del públic que ha visitat el saló immobiliari.

Entre les principals conclusions que es desprenen de l’enquesta, destaca la consolidació de la compra com a primera opció a l’hora de buscar pis: el 73% dels assistents a la fira que busquen habitatge prefereixen aquesta modalitat a la del lloguer. El 16% dels enquestats tria el lloguer com a primera opció, 9 punts menys que en l’enquesta feta la passada edició de la fira.

Un 59% dels consultats ha visitat la fira per a adquirir o llogar el primer habitatge, mentre que el 22% ho ha fet per trobar un habitatge de reposició per tal de canviar la seva primera residència per una altra que s’adapti a les seves necessitats actuals. Mentre que aquests percentatges es mantenen en la línia dels registrats el 2017, cal destacar que el volum de visitants del BMP que busquen oportunitats d’inversió ha descendit fins al 8%, 12 punts menys que fa un any.

En relació amb el tipus d’habitatge, també es mantenen els percentatges registrats en la passada edició del saló: el 49% dels consultats tria el producte sense una predeterminació per l’obra nova o la de segona mà, mentre que el 29% prefereix l’obra nova i el 22%, la de segona mà.

Pel que fa a la percepció de tendències en el mercat immobiliari actual, el 42% dels enquestats considera que els preus continuaran pujant els pròxims anys, percentatge que contrasta amb el de la gent que creu que el preu començarà a baixar, un 13%. D’altra banda, el 24% creu que les oportunitats ja no existeixen.

Tot i que Internet és el principal canal de cerca de pis, el 60% dels assistents prefereix comptar amb la figura de l’agent immobiliari durant el procés de compra

Preguntats sobre els seus màxims obstacles a l’hora d’adquirir un habitatge, el 42% dels consultats destaca el fet de no trobar un immoble que s’ajusti a les necessitats personals, seguits dels qui tenen por de no poder fer front a les despeses inicials (un 28%). Els enquestats assenyalen que les seves dues preocupacions principals a l’hora de comprar són la sensació de pagar més del que val el producte (21%) i que sorgeixin problemes o desperfectes imprevistos una vegada finalitzat el procés de compra (19%).

Quant al mercat de lloguer, l’increment de preus és sens dubte el punt que suposa un problema més gran per als enquestats, que destaquen l’elevat preu no només al centre de les ciutats (52%), sinó també a les corones metropolitanes (20%).

Servihabitat és un dels principals servicers de prestació de serveis per a la gestió integral de carteres de crèdit hipotecari i promotor, així com d’actius immobiliaris. L’experiència de més de 25 anys en el mercat i l’elevat volum d’actius sota gestió consoliden la posició de l’empresa al capdavant del sector.

Per a més informació:

Montse Castellana (mcastellana@tinkle.es / 679 98 33 10) o Eva Anaya (eanaya@tinkle.es / 659 72 04 83)