L’interès pel lloguer es dispara al BMP
 dimarts, 22/10/2019

• El 25% dels consultats busca un habitatge en lloguer amb opció a compra, 20 punts més que el 2018.
  • Els enquestats que es decanten pel lloguer suposen el 20% dels que busquen un habitatge.
  • El 19% dels assistents enquestats busca segona residència, 9 punts més que l'any passat.
  • El 76% dels enquestats troba el seu habitatge en menys de nou mesos.
  • La percepció que els preus continuaran pujant és cada vegada menor, ja que es redueix aquesta percepció en gairebé 10 punts percentuals respecte a 2018.
  • La por a no poder fer front a les despeses inicials i la sensació de trobar-se “hipotecat” durant molt temps destaquen entre les principals preocupacions a l'hora d'adquirir un habitatge.

Barcelona, 22 d’octubre de 2019.- En el marc del Barcelona Meeting Point (BMP), Servihabitat ha realitzat per sisè any consecutiu una enquesta en la qual han participat més de 250 visitants que recull els interessos del públic que s'ha acostat al saló immobiliari a l'hora d'adquirir o llogar un habitatge.

Els enquestats que es decanten pel lloguer amb opció a compra augmenten notablement, passant del 4% el 2018 al 25% dels quals busquen pis aquest any. El lloguer també ha pujat 4 punts percentuals fins a aconseguir el 20% en aquesta edició. Tot i això, la compra es manté com a opció prioritària per al 42% dels assistents interessats en habitatges. Aquesta és una de les principals conclusions que es desprenen de l'enquesta.

El 47% s'ha acostat a la fira per a adquirir o llogar el seu primer habitatge, mentre que el 25% ho ha fet buscant un habitatge de reposició. Els que busquen oportunitats d'inversió es mantenen a nivells similars a l'any passat (9%) i s'incrementa considerablement els que busquen una segona residència, passant del 10% al 19% aquest any.

Amb relació al tipus d'habitatge, els consultats es decanten per igual per l'obra nova i la segona mà: al 44% li és indiferent una opció o l'altra en el moment de triar producte, mentre que tant els que prefereixen obra nova com els que busquen segona mà suposen el 28% respectivament.

Quant a l'horitzó temporal del procés de cerca, el 76% troba el seu habitatge en menys de nou mesos, percentatge que augmenta més de 10 punts respecte a l'anterior edició. I si ens centrem en la intenció de comprar o llogar un habitatge, per al 31% dels casos és immediata.

Pel que respecta a la percepció de tendències en el mercat immobiliari actual, baixa l'apreciació que el preu continuarà pujant (passant del 42% de les respostes el 2018 al 33% aquest any) i creixen en 5 punts percentuals els que creuen que començaran a disminuir, fins al 18%.

Malgrat que Internet es manté com a principal canal de cerca d'un habitatge, les immobiliàries o APIs augmenten lleugerament fins al 17% dels consultats.

Preguntats sobre els seus màxims obstacles a l'hora d'adquirir un habitatge, baixen gairebé 10 punts percentuals, fins al 33%, els que no troben el que busquen perquè res s'ajusta a les seves expectatives, mentre que augmenta, fins a aconseguir el 35% dels enquestats, la dificultat d'haver de fer front a les despeses inicials.

La sensació de trobar-se “hipotecat” durant molt temps (20%) i que sorgeixin problemes o desperfectes imprevistos una vegada finalitzat el procés de compra (19%) destaquen entre les principals preocupacions a l'hora d'adquirir un habitatge.

A l'hora de llogar, el preu es manté com la principal preocupació, perquè el 38% opina que els preus són molt elevats al centre de les ciutats i el 27% que són molt alts a les corones metropolitanes.

Servihabitat és un dels servicers de referència en la prestació de serveis per a la gestió integral de carteres de crèdit hipotecari i promotor, així com d'actius immobiliaris. L'experiència de 30 anys en el mercat i l'elevat volum d'actius sota gestió, consoliden la posició de l'empresa al capdavant del sector.

Un equip professional altament qualificat i una plataforma tecnològica pròpia proporcionen a Servihabitat una metodologia operativa independent i diferenciada, capaç de cobrir totes les exigències en el cicle de gestió d'actius financers i immobiliaris.

Per a més informació:
Helena Arnó (harno@tinkle.es / 600 591 801) o Teresa Batlle (tbatlle@tinkle.es / 662 312 879)