La compra recupera novament terreny al lloguer entre els visitants del BMP i més del 75% dels enquestats es decanten per adquirir un habitatge
 dilluns, 23/10/2017

• El 36% dels prop d’un miler de consultats, mitjançant una enquesta feta per Servihabitat entre els assistents, considera que els preus pujaran en els propers dos anys
  • Prop de la meitat dels visitants trien en funció del producte sense una predeterminació per obra nova o segona mà
  • La manca d’un producte adaptat a les necessitats del comprador i la por de no poder fer front a les despeses inicials són les preocupacions principals a l’hora de comprar un habitatge
  • Es dispara el percentatge d’assistents que busquen un habitatge de manera immediata i creix en més de 20 punts fins al 58%
  • L’increment del preu del lloguer, tant al centre de les grans ciutats com a les primeres corones, és el principal handicap per al 82% dels enquestats

Barcelona, 23 d’octubre de 2017.- En el marc del Barcelona Meeting Point (BMP), Servihabitat ha dut a terme per quart any consecutiu una enquesta, en la qual han participat aproximadament un miler de visitants, que recull els interessos i les opinions a l’hora de llogar o adquirir un habitatge.

Entre les conclusions principals, hi destaca la recuperació en el nombre d’assistents que donen prioritat a l’opció de compra sobre la de lloguer, ja que han passat del 64% del 2016 al 75% d’aquest any els que es decanten per l’habitatge en propietat.

Un 51% dels enquestats ha visitat la fira per adquirir o llogar el primer habitatge i el 21%, que creix en 6 punts respecte al 2016, ho ha fet en recerca d’un habitatge de reposició, és a dir que són visitants que ja tenen actualment un habitatge però busquen canviar-lo perquè s’adapti a les noves necessitats. Els assistents que s’interessen per oportunitats d’inversió es mantenen en la mateixa línia de l’any passat, una mica per sobre del 20%.

Pel que fa al tipus d’habitatge, s’ha incrementat notablement el volum de persones que escull en funció del producte sense una predeterminació per l’obra nova o la segona mà, i s’han situat en el 46 % els participants que declaren que els és indiferent un o altre tipus d’habitatge. El 29% es decanta per l’obra nova com a primera opció i el 25% ho fa per la segona mà.

Pel que fa a l’horitzó temporal, ha pujat en 20 punts percentuals el nombre d’enquestats que declaren tenir intenció d’adquirir o llogar el seu habitatge de manera immediata (58%) i que fa menys de tres mesos que el busquen (58%).

Pel que fa a la percepció de tendències en el mercat immobiliari actual, un 36% dels consultats creu que en els propers dos anys els preus pujaran. El 13% creu que el mercat ja ha tocat fons i el 16% que les oportunitats s’estan acabant.

Entre les vies més habituals de recerca d’immobles, Internet es manté com el principal canal de recerca, augmenta novament com en l’edició anterior i arriba al 83% aquest any.

Preguntats sobre els seus màxims obstacles a l’hora d’adquirir un habitatge, el 35% dels participants destaquen el fet de no trobar el que busquen, sense que res s’ajusti a les seves expectatives, seguits dels qui tenen por de no poder fer front a les despeses inicials (un 20%). En referència al mercat de lloguer, l’increment de preu és sens dubte el punt que suposa un problema més important per als enquestats, que en destaquen el preu elevat no només al centre de les ciutats (48%) sinó també a les corones metropolitanes (34%).

Servihabitat és el servicer de referència en la prestació de serveis per a la gestió integral de carteres de crèdit hipotecari i promotor, així com d’actius immobiliaris. L’experiència de més de 25 anys en el mercat i l’elevat volum d’actius sota gestió consoliden la posició de l’empresa al capdavant del sector.

Més informació: Teresa Batlle / Georgina Fábregas - tbatlle@tinkle.es / gfabregas@tinkle.es - 662 312 879 / 644 21 42 49