L’immobiliari recupera els nivells d’activitat i assoleix ja un volum del 90% de visites setmanals pre-covid
 dimecres, 10/06/2020

• Servihabitat, que ha adaptat la seva estratègia comercial a la situació actual, registra a finals de maig el mateix nombre de peticions que abans de la declaració de l’estat d’alarma
  • Destaca l’augment d’interès per a l’adquisició de sòl amb un percentatge superior al 63% respecte a la mitjana anterior a la pandèmia, mentre que el mercat residencial torna a nivells propers a pre-covid en tot el territori nacional
  • Madrid i Barcelona, amb un decalatge en l’avanç de les fases de desescalada, ja registren nivells d’interès en adquisició d’habitatge en línia amb el primer trimestre de l’any o una mica superiors, amb augments del 10 % i el 2 %, respectivament

Barcelona, 10 de juny de 2020.- Servihabitat, servicer multiclient i multiproducte de referència en la gestió d’actius immobiliaris i financers, registra una ràpida recuperació de l’activitat en el sector immobiliari després de comprovar que, amb l’avanç en la desescalada, els nivells actuals són ja comparables als que hi havia abans de l’inici de la pandèmia.

Després que els professionals immobiliaris hagin pogut reprendre la seva activitat de forma gradual en tot el territori, sempre implementant les mesures de salut i prevenció recomanades, el volum de visites que es realitza ja equival al 90% de les que es duien a terme abans del decret de l’estat d’alarma a mitjans de març. Aquest indicador, juntament amb el fet que l’interès mostrat pels clients se situa en els mateixos paràmetres pre-covid, deixa veure que el sector immobiliari avança en la seva recuperació de manera ràpida i sòlida.

En aquest context, encara que el residencial continua sent el motor d’aquesta reactivació, igualant o fins i tot superant els nivells d’activitat pre-covid en tot el territori i amb un creixement sostingut, és el mercat del sòl el que revela un alt interès i registra leads un 63% superiors a la mitjana anterior a la crisi sanitària. Segons les dades de Servihabitat, aquest augment respon a l’interès del petit inversor, que es refugia en l’immobiliari com un valor segur, que presenta menys volatilitat respecte a d’altres valors que comporten actualment majors riscos en la inversió.

Pel que fa al terciari, la recuperació en aquest segment de retail ha avançat de manera més gradual, condicionada per la incertesa del sector de les últimes setmanes. Tot i així, en tan sols una setmana les visites d’aquest tipus d’actius han augmentat un 51% i ja han assolit al voltant del 80% d’activitat respecte als nivells pre-covid. Amb aquesta progressió, tot apunta que es recuperaran els nivells de principis d’any en les properes setmanes també per a aquesta tipologia d’actiu. L’e-commerce i el teletreball marcaran, especialment, la tendència en aquest mercat, modificant l’ús d’aquest tipus d’actius, però la seva demanda té recorregut per continuar creixent.

Madrid, Catalunya i Castella-la Manxa, a un ritme superior en el primer trimestre

A mesura que les comunitats autònomes han anant avançant en les fases de desescalada, s’ha vist reactivat el sector immobiliari de manera immediata.

Les que més ràpidament s’han recuperat, i fins i tot han superat els nivells mitjans que registraven en el primer semestre, són les zones del Nord (en particular, la Corunya, Burgos, Navarra i Cantàbria) i Llevant (València, Múrcia i Castelló), seguides d’Andalusia (Sevilla, Almeria, Huelva i Granada).

És destacable la reacció a la zona centre (Madrid i Castella-la Manxa) i Catalunya, que, malgrat avançar de fase de manera tardana respecte a la resta del territori, han mostrat una activat creixent de manera accelerada setmana rere setmana. Les dades d’interès que registra Servihabitat són superiors a les del primer trimestre de l’any, amb augments del 10 % i el 2 %, respectivament, versus el període pre-Covid.

L’adaptació, clau per a la reactivació

Per a Servihabitat, l’adaptació durant aquestes setmanes ha estat la clau per poder reactivar de nou el sector i oferir una resposta a la demanda actual.

Per fer-ho, el servicer ha adequat la seva estratègia comercial amb campanyes i iniciatives que faciliten l’accés als actius immobiliaris. Aquest és el cas, per exemple, de l’última campanya ‘T’ho posem fàcil’, en què es posen les necessitats dels clients en l’epicentre, facilitant-los encara més l’adquisició d’un habitatge o d’un immoble per al seu negoci amb condicions idònies en oferta de producte i descomptes. Al cap d’una setmana de la seva posada en marxa, s’observa una bona acollida d’aquesta iniciativa en les zones de llevant, Catalunya, Comunitat de Madrid i Sevilla, molt d’acord amb les tendències generals d’activitat.

En aquesta línia, Servihabitat també s’ha mantingut al costat de la xarxa de professionals immobiliaris per ajudar-los en el compliment de totes les mesures requerides amb la finalitat de garantir la seguretat en les visites tant per als professionals com per als clients. En el vídeo següent es pot veure com és el protocol de visites actual: https://youtu.be/RAVuWAT7Zn4

A això s’hi suma que el servicer també ha adaptat tots els processos interns per escurçar els cicles de pagament i donar suport a la recuperació del negoci dels professionals immobiliaris, que durant setmanes han vist paralitzada la seva activitat de forma dràstica, de tal manera que els professionals puguin cobrar per les vendes realitzades tan sols una setmana després d’escripturar.

Servihabitat és el servicer multiclient i multiproducte de referència en la prestació de serveis per a la gestió integral de carteres de crèdit hipotecari i promotor, així com d'actius immobiliaris. L'experiència de 30 anys al mercat i l'elevat volum d'actius sota gestió, consoliden la posició de l'empresa al capdavant del sector.

Un equip professional multidisciplinari i altament qualificat, l'excel·lència en la gestió, la qualitat del servei adaptat a les necessitats de cada client, la potència comercialitzadora i la innovació tecnològica permeten a Servihabitat convertir-se en un partner estratègic capaç d'aportar solucions diferencials en tot el cicle de gestió d'actius.

Para más información:
Helena Arnó / harno@tinkle.es / 600 591 801