Les vendes de Servihabitat augmenten més d’un 11% el 2016
 divendres, 26/05/2017

• La cartera d’actius sota gestió s’ha incrementat un 5% fins a arribar a prop de 240.000 unitats
  • El nombre d’actius financers gestionats pel servicer s’eleva un 45,5% respecte al tancament del 2015
  • La Companyia incrementa la seva facturació gairebé un 15%, amb la qual cosa supera els 285 milions d’euros

Barcelona, 26 de maig de 2017.- Servihabitat, servicer de referència en la gestió d’actius financers i immobiliaris, ha incrementat el valor total de les seves vendes en més d’un 11%, amb la qual cosa ha arribat als 1.645 milions d’euros. La cartera d’actius sota gestió també ha pujat en un 4,8% al tancament del 2016, fins a situar-se en 239.132 unitats amb un valor de prop de 50.000 milions d’euros. Aquest increment de cartera es deu, entre d’altres, a la consolidació de la diversificació en el perfil dels seus clients i a la penetració en la gestió integral patrimonial de grans companyies, gràcies al coneixement adquirit durant els seus més de 25 anys d’experiència en la gestió de actius per a entitats financeres i altres clients. Alhora, cal destacar el paper que han tingut els serveis d’asset management i el creixement en l’àmbit d’advisory.

En la línia de l’augment en el volum de gestió, s’ha d’indicar la pujada del 45,5% en actius financers, que han arribat pràcticament a les 18.000 unitats, fet que posa de manifest l’increment significatiu de la gestió de deute al tancament de l’exercici.

Així mateix, la facturació del servicer ha avançat fins a arribar als 285 milions d’euros, un 14,8% superior a les dades del 2015.

L’àmplia capil·laritat de la xarxa comercial, amb més de 7.000 punts de venda, dels quals més de 2.000 són agents associats (APIs), ha contribuït a l’augment del nombre de vendes; s’han superat les 19.000 unitats immobiliàries venudes, incloent-hi pàrquings i trasters. Alhora, la forta presència del servicer també es reforça en l’entorn digital, on la firma gestiona el portal comercial on line www.servihabitat.com, que el rànquing mesurador d’audiència digital de l’entitat independent ComScore situa, al tancament del 2016, com la primera web d’empreses de servicing immobiliari del mercat.

Tot aquest creixement en el volum d’activitat ha estat acompanyat, també, d’un augment en l’estructura de la Companyia, l’equip de la qual ha arribat als 533 professionals, fet que suposa un avanç del 17,7% respecte del 2015.

Per a Julián Cabanillas, Conseller Delegat de Servihabitat, amb aquests bons resultats “hem complert i fins i tot superat les nostres previsions pel que fa a la cartera d’actius sota gestió i també de resultat operatiu. Aquests dos paràmetres revelen, d’una banda, que estem complint les expectatives d’eficiència dels nostres clients en apostar per nosaltres per a la gestió dels seus actius i, de l’altra, que aquesta bona feina n’incrementa la confiança i contribueix a l’ampliació dels serveis que els prestem”.

Creixen el lloguer i la promoció d’obra nova
L’empresa disposa, amb diferència, de la cartera de lloguers més àmplia del mercat, i ha tancat l’exercici passat amb la gestió de gairebé 60.500 unitats, incloent-hi pàrquings i trasters, fet que va suposar un 8,1% més que el 2015.

En el terreny de la promoció, Servihabitat ha tancat el 2016 amb més de 2.000 habitatges d’obra nova en curs.

Independència tecnològica i operativa
Servihabitat disposa d’un model operatiu propi, amb una plataforma tecnològica escalable i flexible i amb un desenvolupament específic, totalment adaptat als entorns financer i immobiliari. Això li confereix una independència en la gestió única al mercat, fet que li permet adaptar-se de manera òptima en temps i eficàcia als serveis d’informació de qualsevol client. L’aposta de la Companyia per disposar d’aquest desenvolupament propi i la inversió que realitza des de fa anys en la millora de sistemes i processos li atorguen una operativitat d’alta eficiència i una autonomia única al sector.

Més de 7.000 punts de venda i el portal de servicing líder en audiència reforcen la potència comercialitzadora de Servihabitat
Per a la comercialització dels actius immobiliaris, Servihabitat disposa d’una xarxa de més de 7.000 punts de venda, dels quals més de 2.000 són agents col·laboradors (APIs). A més d’aquesta xarxa presencial, la firma gestiona el portal comercial on line www.servihabitat.com, que el rànquing mesurador d’audiència digital de l’entitat independent ComScore situa, al tancament del 2016, com la primera web d’empreses de servicing immobiliari del mercat.

Servihabitat és el servicer de referència en la prestació de serveis per a la gestió integral de carteres de crèdit hipotecari i promotor, així com d’actius immobiliaris. L’experiència de més de 25 anys en el mercat i l’elevat volum d’actius sota gestió consoliden la posició de l’empresa al capdavant del sector.

Més informació: Teresa Batlle / Eva Anaya - tbatlle@tinkle.es / eanaya@tinkle.es - 662 312 879 / 659 72 04 83