Noves tendències en el mercat immobiliari de terciari accelerades per la COVID-19
 divendres, 08/05/2020

• Malgrat que les cerques de petits locals en els centres es mantenen estables, es disparen en un 40% les de naus, especialment als afores de les principals ciutats
  • L'e-commerce marca la tipologia d'espais més demandats i vira l'interès dels centres a les corones metropolitanes
  • Toledo i Navarra són algunes de les comunitats amb major increment en les cerques. Les àrees metropolitanes de Madrid i Barcelona són uns altres dels pols d'interès dels usuaris

Barcelona, 8 de maig de 2020.- La crisi del coronavirus ha impactat amb força en la majoria dels motors econòmics i empresarials del país i també ho ha fet de forma molt significativa en el comerç i en la forma en la qual es compra i es consumeix. El confinament ha accelerat l'increment de l'e-commerce (ha crescut en un 33,5% en la primera quinzena d'abril respecte a la segona quinzena de març, segons les dades de Netquest), una tendència ja molt assentada en el mercat, però que ara s'ha amplificat a pràcticament tots els sectors, fins i tot en aquells que fins ara no s’havien inclinat per aquesta opció. També es confirmen aquestes dades des de l'Organització Empresarial de Logística i Transport que xifren en un 50% l'increment dels enviaments procedents de l'e-commerce en les últimes setmanes.

Aquest canvi en el comerç té una translació directa al tipus de necessitats immobiliàries en el mercat de terciari. Segons les dades de Servihabitat, les operacions en els mesos de març i abril han seguit la tendència alcista, dels mesos anteriors tot i el confinament. Les cerques de naus s'han disparat un 40% els mesos de març i abril respecte als dos primers mesos de l'any.

Analitzant la tipologia dels immobles més demandats, es detecta un increment en la cerca de naus principalment a les províncies de Toledo (+560%), Navarra (+160%), Segòvia (+150%), Terol (+150%) i Albacete (+130%) comparant les cerques durant el confinament vs. el període abans de la COVID-19.

D'altra banda, aquest increment en les cerques de naus es produeix especialment fora de les principals ciutats, en les corones metropolitanes (+700% en Illescas als afores de Madrid o +300% a Reus). Un dels grans afectats pel canvi en l'àmbit de comerç minorista seran els centres comercials, que a poc a poc, es preveu que vagin adaptant la seva activitat a les noves necessitats i demandes del mercat.

Iheb Nafaa, CEO de Servihabitat, destaca que “l'increment de la demanda d'espais logístics, locals i naus en les corones metropolitanes s'ha accelerat per la COVID-19 però no és només una tendència conjuntural, sinó que es preveu que continuï creixent més enllà del context actual. El canvi en el model de comerç i en els hàbits de consum reforçarà aquest comportament en el terciari. Igualment, molts locals i espais comercials que ara poden quedar lliures en ubicacions cèntriques en les grans ciutats poden reconvertir-se en punts de recollida i gestió logística per a respondre a les necessitats d'aquests nous models de compra”.

Servihabitat és el servicer multiclient i multiproducte de referència en la prestació de serveis per a la gestió integral de carteres de crèdit hipotecari i promotor, així com d'actius immobiliaris. L'experiència de 30 anys en el mercat i l'elevat volum d'actius sota gestió, que supera les 195.000 unitats, consoliden la posició de l'empresa al capdavant del sector.

Un equip professional multidisciplinari i altament qualificat, l'excel·lència en la gestió, la qualitat del servei adaptat a les necessitats de cada client, la potència comercialitzadora i la innovació tecnològica permeten a Servihabitat convertir-se en un partner estratègic capaç d'aportar solucions diferencials en tot el cicle de gestió d'actius.

Para a més informació:
Helena Arnó / harno@tinkle.es / 600 591 801