Servihabitat s’adapta al context post-Covid-19 facilitant l’adquisició de sòls per a la promoció
 dimarts, 27/10/2020

• El mercat del sòl manté l’interès i la rendibilitat del sector promotor pel baix impacte previst en els preus de l’obra nova.
  • La Companyia treballa en una sèrie d’iniciatives per ajudar en la compra d’actius.

Barcelona, 27 d’octubre del 2020. La crisi sanitària ha mostrat una afectació en la majoria dels sectors econòmics d’Espanya, inclòs el real estate, tot i que aquest ha estat un dels que millor ha aguantat l’impacte. Tal com s’ha mostrat recentment en l’informe Mercat de sòl i terciari, elaborat per Servihabitat Trends, l’aposta pel mercat de sòl i el de promoció és clara, en donar-se uns factors capaços de mantenir l’interès a l’hora d’adquirir sòl per al posterior desenvolupament residencial: una demanda estable i la previsió que els preus en habitatge nou siguin els que millor resisteixin els ajustaments previstos en són alguns.

Ernesto Tarazona, director executiu de Desenvolupament REOs i Venda Majorista de Servihabitat, assenyala que “després de mantenir-se expectants per veure com evolucionava la situació, els grans promotors s’han mostrat més actius aquest estiu a l’hora d’adquirir sòl, amb la perspectiva posada en el desenvolupament per al 2021, la qual cosa demostra que la demanda per promocionar existeix”. Alhora, el promotor particular ha continuat els seus plans d’inversió de sòl fins i tot en els mesos de confinament, període en què ha protagonitzat el 40 % de les operacions tancades.

En el marc d’aquest context, Servihabitat, servicer multiclient i multiproducte de referència en la gestió d’actius immobiliaris i financers, ha llançat una nova campanya per facilitar als promotors la compra d’aquesta tipologia d’actius i fer front al repte més gran al qual s’enfronta el sector, el finançament. Així doncs, aquesta nova iniciativa de Servihabitat permet als clients adquirir sòls d’entre una selecció i pagar només el 5 % del seu valor quan es formalitzi el contracte d’arres1. D’aquesta manera, s’incentiva la compra de sòl, perquè es redueix la dificultat en el finançament de l’immoble.

La campanya, que s’emmarca dins de les accions que el servicer implementa per contribuir al dinamisme d’un sector clau per a la recuperació econòmica del país, inclou més de 896 actius distribuïts per tot el territori nacional, encara que el 50 % del volum total es concentra en cinc províncies: Sevilla (22 %), València (12 %), Madrid (7 %), Navarra (5 %) i Toledo (3 %).

Els interessats poden fer les seves ofertes fins al 31 de desembre del 2020 i consultar la selecció a través d’aquest enllaç: https://www.servihabitat.com/es/sueloparapromover.

En aquest sentit, Tarazona afegeix que “amb iniciatives com aquesta, la Companyia mostra la seva capacitat de flexibilitat i adaptació a l’entorn, dos valors que ens permeten continuar oferint un excel·lent servei als clients”.

Seguint aquesta estratègia, Servihabitat llançarà d’aquí poc un altre projecte similar centrat en el producte terciari, que permetrà pagar el 70 % de l’entrada de l’actiu en el moment de compra i el 30 % restant al cap de 12 mesos. D’aquesta manera, la Companyia ajuda a promoure la compra d’aquests actius i, de manera destacada, dels locals, un producte amb gran pes dins d’aquesta iniciativa i un dels que més ha patit l’impacte de la pandèmia.

Servihabitat és el servicer multiclient i multiproducte de referència en la prestació de serveis per a la gestió integral de carteres de crèdit hipotecari i promotor, així com d’actius immobiliaris. L’experiència de 30 anys en el mercat i l’elevat volum d’actius sota gestió consoliden la posició de l’empresa al capdavant del sector.

Un equip professional multidisciplinari i altament qualificat, l’excel·lència en la gestió, la qualitat del servei adaptat a les necessitats de cada client, la potència comercialitzadora i la innovació tecnològica permeten a Servihabitat convertir-se en un partner estratègic capaç d’aportar solucions diferencials en tot el cicle de gestió d’actius.

Per a més informació:
Marta Escolar / mescolar@tinkle.es / 600 591 801

=====================================

1 Amb un mínim de 10.000 € i escriptura abans del 31/08/2021.